Jag är tydligen pensionär

Linda min lilla Linda, tycker att jag är en 60 åring som aldrig är ute och festar utan bara sitter hemma med min karl och puttinuttar (som hon uttrycker det). Linda skulle bestämt skaffa nya vänner.... .bäst jag lägger om stil nu då! :)

Fast man fastnar ju så lätt i vardagen och allt som har med familj och hus att göra. Helt plötsligt sitter man där en lördag kväll och har dukat upp chips och godis och ska mysa med sin sambo och se en helt otroligt action fylld rulle. Det går ungefär en halvtimme och man har knappt rört godsakerna utan bäddat ner sig alldeles för skönt och somnat mitt i allt pang pang. Typiskt.

Eller så spenderar man sina lediga dagar med att städa och feja ta mig tusan värre än sin egen morsa. Det är inte klokt vad det går tid på trista saker. Fast man bränner ju lite kalorier när man städar såklart. Alltid något. OCh imorgon är det dags igen. Jag kan verkligen total knäcka ner mig över denna städning. Om jag inte hade varit en sån slarvmaja så kanske jag inte behövt plocka upp efter mig hela tiden. Men slarver det är jag.... alla gånger.

Idag har solen strålat igen. Härligt! Jag är så där lagom knallröd på kinderna redan. Man börjar som smått känna sig sugen på att grilla och dricka lite öl eller cider eller något sånt. Kanske det blir dags snart?? Fast någon cider kanske det blir till helgen. Vi ska väl gratta allas vår egen lilla Ärtan som fyller år! Ska bli kul....

Nu är det strax dags för Prison Break..... ett måste i denna trista vardag man lever i. Jag är där i Panama mellan elstängslen och springer för livet och försöker sabotera en generator... jag är där... brevid Michael Scofield hela tiden! Vilken läcker liten sak!!!!
image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0