Stundande bröllop

  • Jag nu tror jag att jag är klar för att gå på bröllop i morgon. Har köpt lite nya kläder som så klart var för stora och för långa. Men jag äger en symaskin och jag var vaken på syslöjden i skolan så vips... så var det ordnat!
    Vi har fått äran att köra brudparet i vår (jätteas) till amerikanare. Listig som man är så kommer jag ju på att vi har lite dekorationer som använts för många år sen när min sambo brukade skjutsa runt brudpar. Bilen kommer att bli så snygg och Jonnys kusin kommer nog att ge oss ett ont öga eller två för han vill nog passera byn obemärkt.... men men.. så blir det ju inte. Är det bröllop så är det bröllop!! Ska väl försöka fixa en bild att sätta in här sen.

    Männen på taket har krypit omkring idag med. Vi har nu inget tak alls och hoppas på vackert väder fram över tills nytt tak kommer på! Gården ser ut som något obeskrivbart. Det är tegel skärvor och gamla trälister överallt. Men det är ju lite jobb på gården till våren ändå så det ska väl gå snabbt att ta undan. Det enda som riktigt knager i min kropp är att ett nytt tak är en penga kostnad som man inte njuter av så mycket. Bara ett nödvändigt ont. Men snart är det gjort!

    På måndag startar min och christinas tävling. Vi ska tävla om antal steg under en vecka. Den som vinner får en pott av lotter som vi skramlar i hop till. Nu ska man väl ändå inte förlora?? Fast hon har ett litet övertag. Hon har hundar som måste rastas och jag..... har ju inte det. :) Men skam den som ger sig. Inte en chans att jag släpper en enda lott till henne!

    Helgens lista:
  • bröllop
  • tjuvstart på promenader med stegräknaren
  • eventuellt en fika med grannen
  • och så klart jobb.... som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0