Vackra brudpar

Jobbade igår och sen snabbt hem och pyntade upp Mercuryn med massa rosa band och blommor och hjärtan. Det blev väl skapligt romantiskt i alla fall.


Jag har nu varit med om den snabbaste vigseln någonsin. Jag tror inte ens det tog en kvart eller så. Snabbt var det gjort och sen var det bara det roliga kvar! Bröllops festen. Vi skjutsade brudparet några varv på byn och sen hem för en stärkande kopp kaffe. Anlände sen till festen och middag dukades fram. Till förrätt var det en härlig skagen toast, middagen bestod av sallad, bröd, potatisgratäng, kött. Jätte god gratäng. Den hade man ju kunnat föräta sig på om man inte hållit band på sig. Och sen fick vi paj och hemma gjord punsch glass till dessert. Jätte god mat och god dricka och glatt sällskap! Bröllopstårtan var vit med rosa rosor på och den smakade jag tyvärr inte. Men det såg väldigt god ut. Bruden var vacker och brudgummen fick äntligen lite öl i kroppen. Solen sken på oss alla.
Toppen dag och kväll. När tårta och allt var överstökat så kom bandet och rockade lös. Tyvärr fick vi lov att av vika för barnvakten hade tröttnat men nog hade jag gärna stannat.

Idag står jobbet längst upp på listan. Ska snart iväg och tjäna ihop lite bröd pengar. Mer än så blir det ju aldrig. Som tur var så skiner solen och snön smälter och det får mig alltid på gott humör. Till veckan blir det hård planering som gäller och det börjar bli dags att röja ur vintern ur huset!
Smell u later.

Kommentarer
Postat av: Pilla

Åhhhh vilken söööööt bil jag ska få åka i sommar!!
Tihi!

2008-04-28 @ 20:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0