Önskelista

Kära tomten!!

Jag hoppas att Du kan sprida ut mina önskningar över flera jular,
eftersom jag skriver detta brev med min sons röda krita, på baksidan av ett kvitto i
tvättrummet mellan centrifugeringarna och vem vet när jag får någon mer fritid de närmaste 18 åren.


Här är min önskelista:


1. Jag skulle vilja ha ett par nya ben som inte värker
efter en hel dags jagande av ungar. ( vilken färg som helst
går bra, bara inte lila för det har jag redan)


2. Jag skulle vilja ha starka armar som inte viftar för mycket
men som är starka nog att bära ett skrikande barn förbi
godishyllan i affären.


3. Jag skulle också vilja ha en midja, eftersom min försvann
någon gång i sjunde månaden av min graviditet. Eller före det t om.


4. En TV som inte visar några program med talande djur.

5. Ett skåp med ett hemligt utrymme bakom som jag kan krypa in i
när jag talar i telefon.


6. På den rent praktiska sidan så skull jag ha användning för ett pratande
docka som sa "JA-mamma", bara för att uppmuntra
mitt föräldraförtroende,samt tre par jeans som jag kan dra upp
blixtlåset på utan att lägga mig på sängen och använda våld


7. Något som jag mer skulle behöva är en skiva med tibetanska munkar som mässar
"ät inte i vardagsrummet" och "plocka upp leksakerna" för det verkar som om min
röst ligger precis utanför mitt barns hörselräckvidd


8. om det inte går att hitta något av det här ovan, så nöjer jag mig
med så pass mycket tid att jag hinner både borsta tänderna
och kamma håret samma morgon. Eller lyxen av att äta varm mat utan
att den serveras i en frigolitlåda


9. om du inte har något emot det så kunde jag behöva
några julmirakel för att lysa upp julhelgen.


10. Skulle det vara för mycket begärt att du förkunnade att ketchup var en grönsak?
Det skulle lätta upp mitt samvete avsevärt!



Nå kära tomten, klockan på torktumlaren ringde precis och min son har sett mina fötter under dörren till tvättrummet.
Jag tror att han vill ha sin krita tillbaka nu.

Flyg försiktigt och glöm inte att ta av dina våta stövlar vid den öppna spisen.
Kom in och värm dig vid elden så att du inte blir förkyld.
Ät gärna kakorna på bordet, men ät inte för många och smula inte på mattan.


Med vänlig hälsning,
Mamman i familjen


p.s En sak till.... du kan glömma alla mina önskningar
om du kan behålla mitt barn ungt nog så att han
fortsätter tro på dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0