God morgon sonen 6 år!

Igår sa jag god natt till min femåriga son, kysste honom på kinden och smekte hans hår. Imorse väckte jag min sexåriga son med frukost, choklad bollar och saft. Men min stora kille blev inte så nöjd när han upptäckte att han inte blivit större över natten. Det blev en liten lång förklaring på hur det här med födelsedagar och kroppslig växt gick till så till slut så hade vi tid med att öppna paket. Jag gjorde en liten rövare med honom. I morse fick han bara mjuka paket. Fick väl kläder så han kunde byta hur mycket han velat under dagen. Mormor är ju här och firar och hon hade visst handlat ett ex antal paket till sitt kära barnbarn. Men vid lunch tid när han fick resten av sina presenter så gick leendet från ena örat till det andra..... precis som det ska på små barn som växer och blir stora alldeles för fort.

Själv håller jag på som bäst med att fylla min lilla rullande sommarstuga. Det är helt sjukt vad mycket saker som man bara måste ha i en husvagn. Ibland blir man lite avundsjuk på hur enkelt livet är för barnen. Jag bad Adam packa ned det han absolut behövde i husvagnen. Det resulterade i en son som springer upp på rummet, kommer ner med en liten lekback. Så där ja, mamma. Jag är klar!!! säger han stolt. Efter en blick ner i backen så¨kan jag inte annat göra än att le. Där ligger hans bilar, dublo lego tågbanan, Ninja turtles helikoptern, kalle anka figur och knattarna.... och en ficklampa.
Och här sitter jag med min tre sidor långa lista...... kapsylöppnare, konservöppnare, snabbkaffe, vattenkokare, pastaslev, flugsmälla, handdukar, tvål.......................................... liten kille, små bekymmer. Semester Anna, stora bekymmer.

Imorgon börjar nedräkningen. 3 långa pass kvar sen har tanten i rosa huset semester. Ska bli så skönt......... trots mina bekymmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0