norrland gillar larz kristerz???

Alltså dettta blir ett uttalande som jag kanske inte alls har några belägg för men jag går lite på känsla. Jag känner i alla fall minst 20 personer i Dorotea som röstar påLK (och det är ju nästann hela Dorotea) men jag har aktivt tjatat coh tjatat så inga vänner vill väl veta av mig nu. Som vanligt när man kommer hem så ska man hinna träffa alla vänner och prata ltie om vad som hänt sen sist. Jag börjar alltid med; röstar du på LK då?? Fina vänner har jag för alla har dom röstat minst en gång på älvdalens härligaste dansband. På lördag blir det dock väldigt jobbigt att ta sig vidare. Dalarnas och Älvdalens hjärta må vara stort men den jämtländska stålviljan blir svår att tas med. Jannez ( bra band har z på slutet!!) som kommer från Östersund har hela Jämtland och säkert stora delar av Västerbotten med sig, om nu inte jag kan göra någon ändring på det....Jag hoppas på att dom får skit låtar och att större delen av Jämtland sitter i sina jaktstugor och dricker alldeles för mycket ur sin dunk med skogsvatten så att dom glömmer rösta......
Om inte annat så vräker det ner snö här och då kanske telefon ledninarna brakar i hop och ingen kommer fram för att kunna rösta på Jannez. ..... va fan...mirakel händer väl!!

Idg kommer mina pojkar hit också. Dom är på väg redan. Adam längtar efter mamma för pappa gjorde köttsopp igår och det ville då inte Adam äta.... och så har ju pappa skaffat en ny hund som Adam längtar efter.... mamma var det inet så noga med. :)
Idag är det massor att göra. Det ska vara ett stort kalas i morgon med många av Jonnys släktingar. Det ska bli jätte kul men idag känns festen långt bort för det är så mycket som ska fixas......lika bra att börja nu!!

Kommentarer
Postat av: Vena

När ska vi ta en promenad.... eller dricka vin.... ?

Börjar bli dax snart.

Kraaaaaaaammmmmmmmmm!!!!!!!!!!

2008-11-21 @ 22:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0