Juletid... stilla ro och frid

Nu när snuvan börjar ge med sig så kryper julen in i mig igen och bäddar skönt i min kropp. Det är så härligt med jul så det är inte klokt. Det är min absolut favorit högtid men det lär väl inte vara någon som missat det?? hahaha...

Är ledig från jobbet ända till nästa torsdag så jag har gott om tid på mig att julhandla och julbaka och allt sånt. Men sen har jag inte mer än typ 2 dagars ledighet innan det är jul. Så jag passar på att njuta nu. Idag har jag städat och varit duktig och på kvällen så bakade vi pepparkakor. Det var så roligt och det var så gott. Vi hittade så choklad nonstop i glada färger och la på pepparkakorna. Det var min Tin som gjorde det först av alla tror jag och det var under den helgen som Adam sov över hos familjen Tina.... gud så länge sen det var.... Passar på att vinka till Tina!!!! HEJ HEJ!!!

Hur som helst så är vi också i full gång med kalender öppningar och sånt och Adam har både paket kalender, choklad kalender och kalle anka kalender, och tv kalender ..... så det tar sin lilla stund innan vi har öppnat och kikat överallt....

Julklapparna ska inhandlas i helgen hoppas jag..... kanske det blir en sväng till borlänge?????
Den svåraste klappen att köpa är de klappar som mamma och sambon ska ha.... fy va svåra dom är.....



Tyvärr så har vi idag fått besked om ett dödsfall i vår familje krets så vi kommer nog också att få lov att gå på en begravning innan jul.... det däremot ser jag absolut inte fram emot. Jag berättade för Adam att B hade gått bort i morse. Han tog det med ro och ställde bara några frågor om cancer och hur han dött och så......
sen säger ungen...... Kan dom inte fixa en spruta till cancer också om det finns en spruta mot influensa???
Önskar att det vore så enkelt.......



Kommentarer
Postat av: Stina

inte en till med cancer... stina tycker att det är så månag som får det.. hu o usch.. så tråkigt för er.. men klok unge.. =) Ha det bra på din ledighet nu

2009-12-04 @ 20:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0