Early in Mora...

Morgonen börjar med en desperat Ärtan som undrar om jag kommer i håg hur man ställer upp och räknar ut division på papper. Jadå!! svarar jag och tar fram penna och papper...... det visar sig dock att jag glömt allt utom att man får fram svaret upp till på uträkningen...Ärtan kunde ju inte ge sig förrän hon löst sitt bekymmer och på så viss blev ju jag med eld och lågor. Fastnar verkligen inte fakta längre än till man är typ 30... och stackars Ärtan... hon gick ju nästan nyss ut skolan och hon minns inte heller... fast det är klart. I gymnasiet så hade man ju en jävligt dyr funktionsräknare och då behövde man minsann inte använda penna och papper. Jag ringer i alla fall upp pappa för att vi kände att vi ville lösa problemet. Pappa svarar mig på dalmåls norrländska ; Ja , jag kommer då bara ihåg hur man gjorde det på det gamla viset. Det där med prickar....(får gärna läsas med överdrivet dalmål, typ Gunde Svan) Jag får mer panik för att pappa skapar mer problem och så lägger jag ner allt och hoppas att ärtan löser det själv. Sen kom Linda och min egen dag började.
Jo vi begav oss till mora på shopping runda idag. .... så otroligt spännande det blev.
Hittade bara massa ABSOLUT NÖDVÄNDIGT på Dollar store... saker som typ. ... påsklämmor, ansiktsmaskar, lördagsgodis, cd fodral...
Sen ringer Ärtan och har fått hjälp med problemet så nu kan hon minsann räkna på papper... med penna...division!!

Tog en sväng inne på gå gatan också. Handlade alla hjärtans dag present till Adam, ett par jättesnygga jeans och tröja blev det, och lite smycken till mig. och sen..... tror jag inte att det var så mycket mer... otroligt spännande shopping som sagt var... hmmmm...

Sen har dagen trallat på. Åt taco sallad på Kaffestugan och det var så gott så gott.... mysigt att bara sitta och babbla lite.
Sen åkte vi väl hem......

Ikväll ska jag köra järnet med mina hemliga presenter. Har kommit på att dom nog måste bli klara snart.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

du behövde ju inte betala dubbelt för ditt på dollar iaf =D haha!

2009-02-11 @ 22:16:02
Postat av: lind

du behövde ju inte betala dubbelt för ditt på dollar iaf =D haha!

2009-02-11 @ 22:16:32
Postat av: Stjärt

Ja nu jävlar är vi KUNG på att räkna! :)

2009-02-18 @ 20:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0