Första semestertrippen klar

Ja jo vilken dag det var. Jag har haft städhjäp här idag som har burit mattor och dammsugit och skurat. Som tack fick städhjälpen spela lite tv spel! Skulle sätta igång med lite tvål tillverkning men de tankarna sabbade min sambo. Han hämtade husvagnen idag och sen skulle han bara in och hämta nycklarna och nånstans där gick det gruvligt snett.
Alla som har varit in i mitt hus vet att det är saker och grejer överallt. Man tror att man har någon sorts systematisk ordning men man bedrar sig varje gång. Vi letade överallt. Först på de logiska ställena som nyckelskåp och korg på köksbänken... sen på alla ologiska ställen .... som i alla bortplockade vinterskor.... till slut kommer stjärnan på att han har nycklarna i mekar jackan... fullkomligt logiskt!! så när ordningen är återställd så kan vi börja planera semester. Den första trippen blir faktiskt av denna månad om det vill sig väl.
Vi tänkte åka till Furuvik en helg så imorgon ska jag ringa camping och parker och sånt och se om det blir något.

Lilla bekymmret jag har nu är att Adams kalas är en månad bort och jag har ju som lovat att göra en pinata. Har varit ute och googlat lite och tro på fan är det inte jätte populärt!! Kan väl inte vara någon konst då....

Kommentarer
Postat av: Stina

Det är det jag alltid har sagt.. Du har fan semester året runt du anna =)

2009-05-07 @ 23:30:51
Postat av: anna

hahaha....

2009-05-08 @ 13:25:06
Postat av: Maggan

Ansiktsmåla måste du ju!!! På kalaset alltså. Pinata brukar man ju köpa, men lite papier mach borde funka.. ballong som du målar som fotboll.. eller innebandyboll och så slår ni med en klubba?!!



Armet gick som det gick... tack för tanken!!

2009-05-08 @ 21:16:05
URL: http://mims1.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja just det. Ansiktsmåla... men Maggan.Hur ska jag klara av det. Jag sträcker mig till en älg på handen.

2009-05-08 @ 22:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0