Furuvik- husvagnsemester

Jo.. på fredagen tog vi husvagnen och åkte till Furuvik. Lagom bit att åka måste jag då säga. Vi kom dit mitt i dagen och checkade in och det hade tydligen hela mitten regionen av Svensk Lapphunds förening också gjort. Massor av hundar och mycket skäll och duktiga mattar och hussar som gick omkring. Vi ställde upp husvagnen och åkte ut för att utforska Gävle..

Klicka på bilderna för att få dem förstorade...


Uppställning...  Mycket vacker husvagn.....

På järnvägsmuseum Vi hittade ett järnvägsmuseum.. måste undersökas.

 Adam fick provköra ett x-2000... som simulator alltså

Efter beök på järnvägsmuseum och inhandlande av en tågvissla med såpbubblor så åkte vi vidare på sightseeing.
Avslutade dagen med att åka till DRAGON GATE som ligger mot Uppsala. Det är någon galen gubbe som byggt upp ett mini kina vid vägen. Museum och restaurang....väldigt coolt att åka och kolla på. Givetvis gick vi på museum och kollade på såna terrakotta krigare som var uppställda där. Tanken gick direkt till filmen om DRAK KEJSAREN. Väldigt imponerad. Sen avslutade vi så klart med att äta kina buffe. Väldigt häftig inredd restaurang och god mat var det med.

Terrakotta krigare  Terrakotta krigare i flera rader...


DRAGON GATE!


 På Lördagen var det Adams dag. Vi skulle spendera hela dagen i Furuviks parken och Adam var glad och uppspelt och virrade omkring överallt. Han fick äntligen se shimpansen MANDA som varit med i en tv serie på Bolibompa. Och kollade på andra djur. Red på häst och fikade, åkte karuseller så mitt hjärta höll på att stanna och åt godis och läsk och allt som kommer till på en heldag på en nöjespark.... Adam hade också träffat på en klasskompis som också var i Furuvik över helgen så dom två åkte karuseller ihop och var så nöjda så... Mamma och pappa däremot var såååå trötta när dagen var slut.... och då stod ju vi mest och tittade på när Adam irrade omkring.....

Såg något på Furuviksparken som jag aldrig sett förr... Jag fick se en påfågel  när den har "burrat" upp sin fina fjäderskrud. Det var så häftigt! Om jag någonsin skulle vara en fågel så skulle det vara en påfågel!!! Titta bara....





Jag hade blivit en väldigt vacker påfåge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0