Svåra frågor....

Min son har en benägenhet att ställa svåra frågor till mig. Han kommer med de mest konstiga funderingar ibland.
Idag skulle vi gå och ta en fika på morins. Och när vi sitter där så frågar han mig varför sjukhusen säljer ciggaretter.

- Det är ju ganska konstigt egentligen mamma, man går till sjukhus för att bli frisk och läkare ska ju göra så man inte dör. ... och men sen så säljer dom ciggaretter, som man dör av. ... säger en fundersam Adam.
- Ja, det var en bra fråga Adam... säger jag och bara hoppas på att inte ska säga något om mina tobaksvanor.
- förresten så får du nog sluta röka, mamma, för jag vill inte att du dör. säger Adam sen.
....där kom det ja... tänker jag och försöker byta ämne...
- Var Larz Kristerz bakelsen god?? kontrar jag.
-Nej, det var den inte men nu har jag provat och jag vill inte ha mer och du ska sluta röka!! svarar Adam

Jag kan lova er att det kniper lite extra om samvetet när ens egen son tittar skarpt på en och uppmanar mig till att sluta göra sånt som är så dumt....


  så nu sitter jag och skäms...


Kommentarer
Postat av: Stina

o stina ska påminna dig om vad adam sa VARJE gång det blir rökpaus.. =) hejja adam.. !!

2009-10-14 @ 22:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0