Det kan bli en intressant höst...

Idag är jag stolt Doroteare. Idag är jag norrlänning ända ut i mina kurbitsmålande fingrar!!
Igår var det lite nervöst. Jag tittar verkligen inte på idol annars men.....
Erika Selin från Dorotea var med och sjöng och lite lokal patriot är man ju så det var väl klart att det skulle hejas fram och röstas på en Dorro bo!!! Hon har ju en helt otrolig sångröst den lilla tjejen. Sång mässigt är det inga problem. Jag tror att hennes problem är personligheten. I en tävling så som IDOL så måste man ta plats och visa sig på en gång annars så försvinner man i mängden..... hoppas Erika tuffar till sig och tar ordentligt med plats på scenen. Här nere i Dalarna finns då minst en liten norrlänning som hejar på för fullt!! HEJA ERIKA!


Bilden lånad av www.tv4.se   Erika till vänster i bild



Och så börjar körslaget på lördag också. Stefan Nykvist från Larz Kristerz är körledare för en kör som  han satt ihop här med lite folk från Älvdalen. Att Titti skulle vara med var väl ingen förvåning direkt men jag ser mest fram emot att få se Johan Berglund som jag ändå tycker var lite otippad i en kör. Håller tummarna och röstknappar redo.
Men jag tror inte att alla körer tävlar samtidigt va???? Har sett reklam m Ola, Pontare, Ugglas... det kanske bara är dom som tävlar på lördag?? Någon som vet???

Kommentarer
Postat av: Jonna

Har tyvärr ingen koll alls på vilka regler som gäller på körslaget =(

2009-10-01 @ 08:50:33
Postat av: Anki

Jodå, alla körer tävlar första och andra gången. Andra gången åker en kör ut och så fortsätter det varje lördag tills det finns en vinnare kvar. Första gången är det ingen kör som åker ut men RÖSTA ändå för de får ta med sej de rösterna till nästa lördag. Nu håller vi alla tår för Stefans Team och använder bägge händerna till att rösta, rösta och rösta!!!

2009-10-01 @ 18:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0