sjungande kock

Alltså Stina tyckte att jag missat berätta om spindeln.... och ja... det var ju en upplevelse.

Jag gillar verkligen inte föräldramöten och sånt där larv men i torsdags skulle jag på ett just sådant. Jag sitter väl där och försöker göra så lite väsen av mig som möjligt. känner nåt skräp på kinden och borstar ner det från ansiktet. Skräpet ramlar ner på min scarves och sen..... kryper skräpet vidare. Då¨slog alla reaktionsnivåer på rött!!! DEt är inget skräp. Det är ett kryp. och inget kryp som helst.... det är en SPINDEL!!!!
Upp flög jag och av med scarvsen och skakar den brutalt medan jag ser helt panikslagen ut. Rektorn tittar konstigt... sonens fröken tittar konstigt... alla andra föräldrar tittar konstigt.... Det enda jag får ur mig är: "Alltså, jag gillar verkligen inte spindlar"..... och alla skrattar........

så mycket hade jag för att försöka smyga ner och inte synas så mycket.....




Igår hade sambon en familjedag på lut! Och nu är det så att jag faktiskt gjorde en uppoffring! Tina min tina hade hört av sig redan på fredagen och ville träffas men då jobbade jag ju och sen for på bio. Och när vi precis bestämt att vi skulle åka iväg på cruising igår så ringer Tina och ville träffas.......FAN!! Försökte lirka med Jonny och han ringde sin morbror för att se om han ville följa med istället men det ville han inte. Då skulle inte jonny åka heller så då kändes det inget bra alls.... jag offrade min Tin igår (som jag typ aldrig träffar) för att åka på cruising med min familj(som jag typ jämt ser) och fick lov att gilla det med!

Fast det var en rolig dag. Det var ett gäng som samlades i Mora och sen åkte vi till grönklitt där det var beställt lunch. Vi sitter där i godan ro och äter våra JÄTTEGOA kyckling spett när kocken går upp på scenen och börjar prata om att det var så kul att vi kom hit så många och att han jobbade som köksmästare här på wärdshuset men han hade förmånen att ibland få gå ut till gästerna och roa dom lite mer genom att sjunga.... och sen rev han av ett stort antal elvis låtar. några Frank sinatra och lite annat 50 tals musik. KOCKEN kunde sjunga och han lät fan inte så långt ifrån den riktiga Elvis..... jätte kul att höra.
Efter mat och kaffe och ryk tittade vi in alla bilar och sen åkte vi turistvägen orsa-stackmora-kallmora-mora.
Solen sken och vårt humör var på topp. Sen åkte vi hem och grillade kött! Härligt!!

Idag får vi lov att hålla tummarna för Jonna som är på tävling! HEJA -HEJA!!

 Vår bil är svart. Inredningen röd. Me like!!

 Något fin bil....

 Den sjungande köksmästaren!!

Kommentarer
Postat av: Stina

jag tycker att du skulle ställt upp o sjungit med kocken =)

2009-09-20 @ 18:22:17
Postat av: anna

Antar att du fortfarande är besviken för att jag inte försökte ställa upp i körslaget...stina..

2009-09-20 @ 18:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0