virkar som en galning!

Nu börjar jag nästa bli rädd för mig själv. Alltså jag och handarbete har väl aldrig varit nåt förr.... pyssla till tusen gör jag gärna men sticka och virka har jag väl inte varit så inne på förr.... det tar jag tydligen igen nu. Jag stickar och virkar konstant...

Eller nej.. inte hela tiden men det är tydligen ganska rofyllt och sitta med något i händerna när man ser på tv till exempel. Så nu virkar jag för fullt.... har virkat en goompa. Ni vet de små bruna svampliknande figurerna i Mario Bros värld.. fast jag har gjort en goompa tjej. Ärtan som kommer med alla RIKTIGT BRA frågorna undrar varför jag gjort en goompa flicka... enkelt... jag hade inte brunt garn bara gult och då blev det en tjej. Var väl inte så svårt....


Så här ser en goompa ut.... i tv spels världen...

Men jag stickar och virkar vidare och väntar på nästa pyssel som jag kommer på att jag ska göra så att garnet äntligen läggs undan igen....


För övrigt....

Har börjat läsa Harry Potter böckerna för Adam. Han ligger spänd som en fiol och tittar på mig i full koncentration när jag läser. Han ryser och skrattar och svettas om vart annat. Ögonen åker fram och tillbaka och "tänkar fingret" åker in i munnen genast. Jag har hans fulla uppmärksamhet och man kan nästan se hur han suger in all text och bildar små trollkarlar och häxor i fantasin....

Tänk vad mycket han kunde bli om han la lika mycket intresse på läxorna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0