Bok tips

Som jag nämnt förr så har jag läst hela Twilight serien och det är väl nästan ingen som har missat handlingen i de böckerna. De två första filmerna har redan gått på bio och serien består av 4 böcker och som jag har förstått så blir det lika många filmer. Jag fastnade direkt i böckerna och filmerna har inte gjort mig besviken hitills.

Jag har alltid gillat fantasy böcker och speciellt berättelser om vampyrer bland annat. Nu har jag hittat en ny serie böcker i vampyr format. Författaren heter P.C Cast och hon har tillsammans med sin dotter skrivit bokserien. Bokserien heter "House of night" och jag tror att den även finns som tv serie?? Jag har läst den första boken av sju och har fastnat rejält även i denna serie. Böckerna handlar om en ung tjej som heter Zoey som blir märkt som vampyr. Hon måste lämna sitt gamla vanliga liv och flytta in på en skola för vampyrer. Där ska hon spendera 4 år medan hon går igenom förvandlingen till vampyr. Hon träffar nya vänner som också går i skolan för vampyrer och givetvis träffar hon kärleken. Mycket spänning och en fantasifull inblick i livet som vampyr elev. Böckerna riktar sig till yngre läsare än mig men jag tycker nog att det är en bok serie för alla åldrar så länge som man själv har intresset av fantasy och vampyrer. Jag ska forska lite mer i om det finns en tv serie men jag har för mig att det finns.

Idag fick jag leverans på bok nummer 2 och jag har även beställt den 3e boken i serien. Ser fram emot läsningen fram över.

Medan jag väntat på bok leverans så letade jag runt lite i mina bok gömmor hemma och hittade en Dean Koontz bok som jag inte läst. Dean Koontz är en författare som jag läst mycket av men nu var det ett tag sen jag läste nåt av honom. Så jag tänkte att jag skulle läsa en bok av honom till mina vampyr böcker kommit. Boken heter "LIVSTID" och den har jag sträckläst nu. Den var så otroligt lätt att komma in i och fastna för så klockan har blivit långt efter läggdags flera kvällar för att jag inte kunnat sluta läsa. Boken börjar med att huvudpersonens farfar förutspår 5 hemska dagar som kommer att drabba huvudpersonen. Jag har inte läst klart den än men jag har kommit mig igenom 3 av de dagarna och boken är väldigt bra. Man läser kapitel efter kapitel utan att kunna sluta.

Så nu har ni några boktips om ni skulle känna er sugna på att läsa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0