Julpysslar

Ja, jag vet!!!
Det borde vara förbjudet men det är ju faktiskt så att om man ska hinna få ihop lite julpyssel till jul så måste man börja nån gång. Varför inte nu`??
Igår på min enda lediga dag denna vecka så sydde jag två små söta tomtenissor.
Jag har börjat på en snögubbe...
Och jag har även börjat sticka på ett par benvärmare.
Idag har jag varit hem till en arbetskollega och kikat på hennes loppis.
Herregud varför har inte jag tid och lust med sånt?? Fy vad saker det finns att sälja här!!
Jag hittade ett Star Wars skepp till Adam för enbart 10 kr. Det var nog dagens bästa fynd.
Eller så var det den stora superhjälten " Buzz Lightyear" från filmen Toystory. Det var också en höjdare.
Gissa vem som kommer att bli kallad världens bästa mamma i morgon bitti??? hahahah....

Just nu letar jag efter jultyger till mina dockor och nissar och snögubbar. Om det är nån som har nån gammal gardin som dom vill bli av med så tar jag tacksamt emot alla bidrag!!!

I måndags så fick jag även tag på böckerna från tv-serigen True Blood som går på svt. Serien är underbar och vampyrer är jag ju liksom insnöad på just nu så det blir till att gå i säng tidigt varje kväll och läsa lite om vampyrer, strider, mysterier och kärlek.

I söndags var jag även och såg den tredje filmen i Twilight serien (även där vampyrer) Den var ok. Boken är bättre. Men jag tror att efter tredje filmen och t om efter tredje boken så ska man sluta se eller läsa.
För den fjärde boken är lite overkill och filmen lär inte vara bättre. Den tredje boken slutar med att dom slår ihjäl lite onda vampyrer och Edward friar till sin Bella.... så ... fine... happy ending.... för i fjärde boken blir det väldigt komplicerat och för mycket drama. Men "biten" (hahah) som jag är så är det klart att jag även kommer att se fjärde filmen.

Imorgon kommer mamma hit efter en vecka i Göteborg. Då blir det ordning på torpet igen och jag har redan funderat på vad vi ska hitta på vecka 32. Både mamma och jag och sonen är lediga nästan hela veckan. Vackert så och en lagom start efter semestern!!




Kan man beställa en "O negative"??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0