Hoho alla!!

Hallå där... nu är jag tillbaka igen.
Jag har tillbringat några veckor på resande fot men nu är ordningen återställd och jag har äntligen en stund över att sitta här. Dagarna har bara svischat förbi så jag har inte hunnit logga in och göra nåt bättre blogg inlägg...

Har varit uppe i norrland hos kära mor och kära far och så har jag även varit till Göteborg med sonen och mamma. Tror aldrig jag har åkt så mycket buss och tåg och spårvagn och taxi på flera år.... det gungar nästan fortfarande ibland när man står still... haha..
Jag fick ju börja med att gå till doktorn när jag kom till Dorotea. Jag hade nåt knäpp i foten och kunde nästan inte sätta ner den utan att det värkte som fan. Doktorn sa; du har fått nåt symptom och det går över snart...
Körde fullt med Eeze spray som jag köpte på apoteket och banne mig, det släppte innan avresa till Göteborg.

På första advent så stod jag och pappa på julmarknaden och sålde våra pyssel. Pappa sålde gele´och sylt och jag försökte sälja mina Tilda dockor och annat pyssel..... Det var just annan pyssel som gick. Gran dekorationer och blompinnar och små anteckningsböcker sålde jag.. men inte en enda Tilda docka. Några dalahästar gick också åt. Mamma blev lycklig när jag kom hem och hon såg att Tilda tomtarna var kvar så hon kunde köpa dom av mig....
Nåja... nu har jag ju provat sälja där i alla fall....

Sen åkte jag och mamma och Adam till Göteborg! Vi gick på Jul på Liseberg och övernattade på hotell. Dagen efter var vi på Universeum. Det var 2 intensiva dagar med alldeles för lite sömn men oj så roligt vi hade. Vill ni få julkänsla så ska ni absolut försöka ta er dit! Det är så juligt och härligt överallt på Liseberg!!





 Vi vann på choklad hjulet också.... inte en choklad kartong....utan två!!
Lyckliga Adam sken som en sol hela kvällen och folk fick liksom lov att kommentera
vår vinst... inte så att vi överdrev som tog två stora vinster... hahahaha..
4 kg choklad= 40 chokladkakor....



På torsdagen var vi på Universeum och lekte.
Först kollade vi på fiskar och andra vattendjur och sen tittade vi på hajarna och vi klappade Sting rockor.
Sen gick vi i Regnskogen. Dom har liksom byggt upp en liten regnskog inomhus där och det är så mysigt att gå där. Fjärilar och fåglar flyger omkring och massa djur att kolla på...









Efter en liten mat paus så gick vi vidare in på Explora och Kalejdo. På Explora fick man göra en massa experiment och testa på saker som hade med alla kroppens sinnen att göra och på Kalejdo fick man lära sig om rymden. På Kelejdo hade dom också ett krimlabb där barnen fick lösa en deckargåta och sitta i polisbil och gå igenom ett rum skyddat med laser strålar och så vidare. Vi hade att göra resten av dagen kan jag säga. Men det var värt varenda spänn!!



Adam hittade en häst som man kunde ta sig en ridtur på... såg jättekul ut
som en mekanisk tjur fast en häst.... och som inte slängde av en..



Vi var väldigt trötta när vi sen skulle sätta oss på tåget och var nöjda att komma hem till Dorro igen sen...
Men herre gud så kul det var!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0