julafton och tågförseningar

Ja så kom då äntligen julaftonen och det var lika svårt som vanligt för både vuxna och barn att vänta på tomten. Extra lång blev väntan i år eftersom vi fick vänta in syster med son som skulle komma med natttåget. Tåget var liksom 8 (!) Timmar försenat. Dom skulle ha kommit fram kl 10 på förmiddagen på julafton. Men när Kalle anka började så satt dom fast i skogen nånstans med ett trasigt lok. Stackarna kom fram kl 6 på kvällen och då hade vi redan ätit julmaten.... men dom kom till slut och jul blev det ändå. Tomten dök upp lagom tills dom ätit lite julmat och sen var det full fart på barn och vuxna bland julklapparna... Adam fick sina spel och blev en mycket lycklig kille. Jag fick väldigt fina julklappar. Bland present kort och triss lotter så var det snygga burkar, en rolig kakform som såg ut som en dala häst. Jag fick även ett vackert armband av min mor och även fina örhängen av kära sambon. Bland julklapparna fanns även den snyggaste grillvanten nånsin.. kvällen fortsatte med en god glögg som jag fått i julklapp av Jonna (tack) och sen klev jag och två leksugna pojkar upp tidigt på juldags morgonen och byggde lego. Alla verkar nöjda och glada och till kvällen blir det spel och lite mer glögg... god jul på er alla. Jag hoppas ni har en underbar jul.

Kommentarer
Postat av: Nicolasmargrethe

Incredible site!

2011-06-17 @ 14:15:19
URL: http://nicolasmargrethe.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0