panik!

Nu är det inte oooligt som bertastina skulle säga... Sonen kommer hem med pappa idag efter ett besök hos farbror doktorn. Halsfluss!! Behöver jag säga att Jag är livrädd för denna sjuka? Jag kan knappt tro att det är sant sån otur vi har. Adam är inte så tagen av sjukan än men jag är inte alls sugen på att bli smittad. För det första så är det bara en vecka kvar till jul och Jag vägrar fira jul i sjuksängen. För det andra så blev jag Så jätte sjuk sist jag hade halsfluss och det vill Jag inte vara med om igen. Adam är under behandling och ska inte smitta mer efter andra dagen men det kan ju sedan vara för sent... Jag har julstädat och bakat idag och kokat knäck och slagit in julklappar så jag tänker minsann inte vara sjuk i jul! Jag har fått en ljudbok av Jonna som jag provat lyssna på idag. Jag har aldrig gillat det där med ljudböcker men Jonna tyckte väl att Jag skulle ge det en chans så javisst... jag lyssnade i morse till frukost men nä, det var svårt att koncentrera sig. Men på eftermiddagen när jag gjort undan alla måsten och kände för lite frisk luft så tog jag snöskyffel och ljudbok och skottade snö. Det har kommit massor idag och Jag tänkte jag skulle göra sambon lite glad när han kom hem och slapp ut och skotta. Och det gick ju som en dans. Helt plötsligt var allt skottat och halva boken avklarad! Tack Jonna för boken och lite nya perspektiv. Håll nu tummarna för att vi får vara friska över jul...annars kommer jag nog vara på hemskt rysligt dåligt humör hela nästa år....

Kommentarer
Postat av: jonna

Haha! Då är det bäst att hålla tummarna, vill ju inte att du ska behöva vara på dåligt humör ett helt år.. =)

2010-12-16 @ 22:38:56
Postat av: BertaStina

Huvaligen... inte hela året väl???!!!

2010-12-16 @ 23:21:08
URL: http://bertastina.blogspot.com/
Postat av: Anna

Garanterat hela året !!

2010-12-17 @ 12:45:13
Postat av: BertaStina

Å fy helvete.. då är det bäst vi håller tummarna så dom kroknar..

2010-12-17 @ 13:25:14
URL: http://bertastina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0