sherlock holmes`???

Svisch..... så försvann helgen!!!
fort gick det och inte blev det så fasligt mycket gjort heller... fast det behöver det väl inte jämt.
Jag är nog den enda som fullkomligt struntar i schlagern så jag är förmodligen den enda som inte sett skiten.
Vi hade annat för oss igår kväll!!
Tankarna snurrar runt runt kring planeringar och födelesedagar och så vidare men jag har då börjat få lite klara planer i huvudet.

Sambon fyller jämt om några veckor och han ska absolut inte ha nåt STORT kalas gjorde han väldigt klart för mig. snäll och försiktig sambo som jag är så lyssnar jag och hör bön. Det blir ingen jätte fest alls men jag hade ju velat göra nåt för att uppmärksamma honom. Så det är de jag sitter och planerar för fullt nu....

Någon som har några roliga eller kloka förslag???


Sherlock Holmes går på bio ikväll och jag känner en tjej som gillar kriminal romaner och hon har inte varit så pigg på att följa med på de andra filmer som jag föreslagit eftersom vi har olika smak, men jag tänkte att Sherlock Holmes det måste ju vara nåt för henne. Han är ju liksom urfadern till alla deckare..... så jag föreslår en film kväll och hon tvekar...... vem är sherlock holmes säger hon..... jag tappade hakan!!!
Nu övertalade jag henne att följa med ändå samtidigt som jag inte kunde låta bli att reta henne för att hon inte visste vem Sherlock Holmes var....
Så nu MIN VÄN... här kommer lite info..

I WIKIPEDIA STÅR DET:
Sherlock Holmes
, huvudpersonen i en serie världsbekanta detektivhistorier av sir Arthur Conan Doyle, och prototypen för en skarpsinnig yrkesdetektiv som inte skyr några mödor eller faror. Hans levnadstecknare, följeslagare och under stundom också kollega heter doktor John H. Watson.

Sherlock Holmes gjorde entré i världen i samband med romanen En studie i rött (1887), och vann stor ryktbarhet några år senare när de första Holmesnovellerna började publiceras i tidskriften The Strand Magazine. Holmes karakteriseras av sin imponerande iakttagelse- och slutledningsförmåga vilken han då och då prövar på doktor Watson.

Det anmärkningsvärda med Sherlock Holmes metod är att han genomför tämligen moderna brottsplatsundersökningar. Genom deduktion får han fram fakta ur bevis vilket leder till att fallet klaras upp. Sherlock Holmes metod kan därför kallas för en positivism. Det anses allmänt att Sherlock Holmes var den som populariserade kriminalteknik i den form den tillämpas i dag exempelvis av verklighetens CSI och SKL, Statens kriminaltekniska laboratorium.



och det här är filmen som vi ska se ikväll.... bara så du vet!!


Kommentarer
Postat av: G

Det här inlägget är inte värt nån kommentar från mig! =)

(och ändå så fick du en)

2010-02-09 @ 08:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0