vuxenpoäng

Alltså nu....

Enligt vuxenpoäng.com så är jag 45.4 år gammal!!! Vad är detta!!!
Nog för att jag lever i Svensson-svensson svängen fullt ut med familj och barn så är jag väl ändå inte 45 år!!!!
Eller är det dags för mig att växa upp på allvar??

När jag fyllde 30 så fick jag en bok av en släkting. Det var en humoristisk bok som handlade om vuxenlivet och just vuxenpoäng. Olika saker som man gjorde gav olika mycket poäng... den var rolig att läsa men nog tror jag att det ligger lite sanning i det med. Jag menar, helt plötsligt så kommer man på sig själv med att man tycker som sin mamma. Och det var ju en sak som man lovat sig själv att man aldrig skulle göra!
Om Adam gör nåt som jag vet att mamma hatade att VI gjorde när vi var små så reagerar jag likadant som mamma gjorde då. Och då tänker jag: "Inte konstigt mamma blev så arg när vi sa eller gjorde si och så".
Och det måste ju betyda att man (vare sig man vill det eller inte) helt plötsligt är vuxen?!

Jag gör som de flesta andra vuxna... Jag har en underbar man som aldrig gör som man vill. Jag har barn som inte heller gör som man vill jämt. Jag har ett hus, jag har en dammsugare, jag äter lite godare på helgerna, jag tvättar flera gånger i veckan, jag tittar på Let´s Dance istället för att vara ute och röja på krogen. Jag planerar veckans mat och aktiviteter. Jag använder kalender. Jag har kylskåpsdörren fylld av scheman och kuponger och rabbatter.
Jag sitter och drömmer mig bort till en strand strax innan jag ska på jobbet. Jag betalar mina räkningar och är glad för det lilla som blir över. Jag gillar parmiddagar och jag gillar att umgås med mina vänner. Jag ser gärna på tv men jag läser också mycket. Jag pysslar och påtar på. Jag har börjat dricka kaffe (!!!) Jag skrapar en triss då och då. Och när jag bjuder in till fester så har jag oftast planerat i flera veckor innan....

Frågan är ju om jag har ångest över att vara vuxen? Jag tror inte det. Jag tycker det är rätt skönt att vara vuxen. Men jag tycker nog inte att jag är 45.4 år. Och det testet är då baserat på frågor som t ex: pensionsparar du? Har du bil?

Fast ibland så blir man ju lite glad ändå när man får lov att visa legitimation på systemet.....
Eller lyckan att få sitta och fnissa med sina vänner över saker som är helt enkelt barnsliga.
Eller att tycka att disken kan väl stå där på bänken över natten... vem bryr sig. (tonårsrebell)
Eller att ta sovmorgon och skita i alla måsten och skullen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0