Dags för sommarlov

Denna vecka får sonen sommarlov och det är helt otroligt vad fort tiden går.
Nu har han redan gått ut första klass och jag tyckte att det var nyss som han skolades in på dagis 18 månader gammal.
Killen börjar bli stor och det märks lite då och då.
Helt plötsligt så har han växt ur alla kläder över natten
och helt plötsligt så duger det inte med vad som helst att ta på sig. Det är så noga vilka kläder det är och vilka färger och jag kan inte minnas att man själv tyckte att det var så noga när man var i den åldern....
men förmodligen var det väl det.
Jag var van att få ärva stora systers kläder. Det var inte så kul alla gånger. Vid jul så fick man en röd fin klänning och lagom till nästa jul så får man ärva stora systers röda fina klänning...roligt...

Hur som helst så verkar examens dagen bli vacker och varm och jag har snart gjort mitt nattpass. Nu återstår att hålla sig vaken för att kunna se examen i kyrkan och sen blir det direkt i säng. Har flera nätter denna vecka så det gäller att sova. Enda nackdelen med att ha nätter under sommaren är när man ser att det kommer att bli toppen väder och samtidigt veta att man kommer att sova bort större delen av den dagen. Men jag unnar alla barn lite sol idag. Det ska det vara på examen.

Och till helgen ska sonen ha barnkalas på lekkompaniet i Mora. Tänkte att han skulle få ha det ett år innan han tycker att han blivit för stor.... fast jag hoppas ju att han alltid ska vilja ha kalas för det är så roligt!!
Sen fyller grabben år lagom till midsommar och då ska det firas på riktigt när delar av den norrländska klanen kommer. Det ser vi alla fram emot och jag håller på att plocka och ställa i ordning.

Det enda jag hoppas på nu är ett riktigt skönt och varmt sommarlov för sonen fylld med bus och skratt och massor av glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0