uppdatering av helgen som gick..

Jo men härliga familjen från vilda Vilhelmina gjorde ett efterlängtat besök under helgen som var. Pernilla med maken rickard och barnen Hampus och Penny.
Penny charmade alla på en gång och Hampus och Adam har jag nästan inte sett till under hela helgen. De två verkar komma så bra överens och det säger inte lite att dom lekte dygnet runt en hel helg utan större fadäser....

Penny blev tant Annas lilla prinsessa och snurrade mig flera varv runt sitt lilla finger och jag var helsåld. Trots att man själv är mamma och har erfarenhet av diverse manipulativa drag hos barn så svalde jag allt Penny sa och höll med henne om allt och vägrade säga nej till henne... Prinsessan...

Pernilla har ett tag varit alldeles uppslukad av att sy sina Tilda dockor. Och hon är så fruktat bra på det med. Dom blir så fina. Hon lovade mig en till min födelesedag. Eller rättare sagt, jag krävde en. Jag ville ha en rock stjärne tilda med skinn jacka... och se på fan... fick jag inte en sån??? Hon blev döpt till Vilda Tilda och hon håller mellan sina händer en kedja där jag kan hänga upp mina rockiga örhängen... hon är så fin! Hon har t om strumpeband och mammelucker. Och en röd halsduk med svarta stjärnor på!!! Det är väl toppen!



Jag älskar henne och det är verkligen min min min....

Jag fick även en väldigt uppskattad present av min sambo. Det är lite svårt så här efter typ 10 år att komma med nåt nytt och jag har ju allt tycker ja. Om inte annat så brukar jag kunna handla mig det jag vill ha innan nån annan kommer på ideen. Så jag förstår att han inte har det så lätt när han ska välja. Och jag önskade mig typ presentkort för då får jag i alla fall köpa det jag själv vill ha. Så det gjorde han... tack för det...
men sen hade han köpt nåt som jag faktiskt tittat på i en butik på internet och önskat att han nån gång skulle köpa. Det är en handdesignad ängel som håller i ett hjärta. Varje figur står för nånting också. T ex små texter som visar hur speciella personen som får figuren är... jag blir varm i hjärtat bara jag tänker på det.
För hör och häpna, min kära man, han stod liksom och VALDE ut en som passade. Han hade inte bara tagit en ängel från hyllan utan noga stått och tittat i en broschyr och VALT!!!!!
Allvarligt, om så ängeln vore gjord av guld så är meningen som tillhör ängeln ännu mer värdefull!!




For those who love and are loved....... japp.. så är det!

Men min födelesedag hade ju bara börjat....
Pernillas make Rickard hade egna presenter på gång.
Han skickar i väg mig och Pernilla så vi ska kunna bara vara vänner ett tag...du vet tjejgöra.
Sitta och surra i mun på varann över en kanna kaffe och sånt.
Rickard tog barn och grillkorv och gick ut i slogboden och jag och Pernilla åkte till närmsta lugna ställe där man kan hälla i sig fika. Vi fick order om att komma hem lagom till middagen var klar. Så det gjorde vi.
När vi kommer hem har Rickard lagat middag!
En sak måste jag säga om Rickard... när han lagar mat... herregud!! Vilken slabbadusk han är! Han påminner om Per Moberg i matlagningsprogrammet på 4+ ... ni vet.... det är knivar och skedar och handdukar till höger och vänster och mathack och sånt överallt.. MEN  godare mat går fan inte att finna på en restaurant ska jag säga er.
Han är helt gudomlig på att laga mat och jag vet inte om Pernilla verkligen har nån aning om vilken guldgruva hon sover med....
och eftersom det var min födelesdag så trollade han bort allt slabb och dusk och disk och jag bara satt där som ett fån och undrade om jag skulle våga mig på att torka av bordet.

Helgen var underbar, gick alldeles för fort men gud så roligt det var. TACK så mycket kära fam. Molin för att ni finns. Ni är underbara hela högen!! PUSS



Som vanligt när jag ser nåt vackert handgjort så vill jag också prova.... Pernillas sköna VILDA TILDA fick mig att vilja prova. Jag är verkligen ingen stjärna på att sy men tänkte (som vanligt) att det kan väl inte vara så svårt....
Jonna som för övrigt alltid har härliga utmaningar till mig kom med den goda ideen att jag borde göra en Kock Tilda att ha i köket. Jag antog utmaningen och jag sydde ihop en....



Jag kan jag med... inte lika snygg som pernillas men ändå... en egen gjord!
Kock byxorna är gjorda av ...ja...mina gamla kockbyxor! Kroppen och kockrocken och mössan är gjorda av
gamla linnen. Det var inte helt fullt lätt att sy i stretchigt tyg men det gick med lite pill.
Vad tycker ni???
Inte så tokigt för att vara den första??


Jag fick en till present också av Jonna på måndagen.
Hon ville ge mig nåt "litet och det var inte alls nåt häftigt men ändå"..
Skitsnack som vanligt för jag fick en jätte fin vas med en Orkidee i .
Toppen snygg och inte alls nåt litet och inte nå häftigt!
Tack Jonna!!!!!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Din kock Tilda blev super bra! Är mkt imponerad!

2010-03-17 @ 21:14:40
Postat av: Pilla

Familjen Molin tackar tillbaka för en underbar helg... synd bara att dagarna går så fort! Ena minuten är det 4 dagar kvar... och andra minuten så ska man hem!! Och prinsessan Penny kommer väl att sakna sin tant Anna... för det prinsessan vill ha får hon. Och vilken tant Anna blir inte favorit då? :)

2010-03-19 @ 15:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0