tomt hus hemma

Hela dagen har jag varit på jobbet och när kvällen kommer så tar jag min cykel och åker hem. När jag kommer hem är det mörkt i hela huset. Ingen sambo vid tv:n. Ingen lampa tänd någonstans. Jag tänkte väl att han sitter väl uppe vid datorn då eller ligger hos sonen och har somnat till. Men inte en enda människa någonstans. Dörren till sonens rum var i och för sig stängd så jag trodde nog att båda låg och sussade där. Jag sätter mig vid datorn och blippar lite.Men har en krypande känsla av att känna mig ensam...
 Plötsligt hör jag hur det mullrar till där ute..... då kommer jag i håg. Det är den andra tisdagen i månaden och det är ÅKDON OCH TERMOS i leksand. En träff som håller på den andra tisdagen i ´månaden hela sommaren och familjen har precis kommit hem från den och glidit in med Mercuryn i garaget.....
Jag var väl inte så ensam trots allt...


Kommentarer
Postat av: Stina

nä, du hade säkert en massa skyddsänglar o spöken hos dig oxå =)

2010-05-12 @ 09:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0