Svinflunsa



Förr eller senare skulle det komma... ett inlägg om svininfluensan.

Just nu ligger den tanken som en hård klump i magen och jag är alldeles rådvill.
Har spenderat timmar på nätet och letat efter info om flunsan och forum där folk säger för eller emot.
Och jag måste säga att alla har övertygande argument på båda sidor.
Tänk om man ändå kunde slippa ta beslutet.

Nu är ju inte Svinflunsan ett döds virus som sprids över världen och döds siffran är ju påfallande låg men det känns så obehagligt att behöva sätta ett kryss och sin namnteckning på sonens "lapp" till skolan... som om man skriver under en dom....vad man nu än väljer.
Jag sa till min sambo när vi fattat vårt beslut....
- Vi är överens och har bestämt oss, varför känns det inte bättre???

Jag hoppas för mitt liv att svininfluensan och annat sånt tok bara försvinner.... svåra beslut i livet har man ändå. Som jag sa till Stina idag...
Jag och sambon kommer liksom inte överens om vilken soffa vi vill ha... tänk om det vore det enda svåra beslutet i livet??? va.... sista gången jag kommer att gnälla över det!!

Go natt alla, håll svinen borta!
Kram


Kommentarer
Postat av: Anki

Har samma problem. Haft ångest hela helgen för det där j-la papperet som skulle fyllas i till skolan. Läst på nätet och pratat hit och dit med alla utan att bli nå klokare! Känns som att välja mellan pest eller kolera.

2009-10-13 @ 14:35:52
Postat av: Anna

Verkligen Anki. Men som jag har förstått så är det inte så många som tänker vaccinera sig...

2009-10-13 @ 17:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0