Så vad gör man?

Ja vad gör man när man är för frisk för att vara hemma men för sjuk för skolan???
Jo... man bakar. Sonens favorit är som vanligt chokladbollar. Dels för att dom är så goda och dels för att dom inte tar så lång tid att göra. Dom är liksom klara att äta direkt!
Mitt upp i all kakao-havregryns-socker smet så kommer jag att tänka på min kära moster Monica.
Hon är så duktig på att baka kakor.... jadå... min mamma är duktig på att baka också... men det är nåt speciellt med moster Monicas kakor. Man kan liksom inte få nog av dom. Kanske jag borde ta en avstickare förbi hos henne VARJE gång vi åker till norrland?? Det vore ju en ide´. Hennes kokostoppar kom jag helt plötsligt tänka på och genast kollar jag recept boken och jo då... det finns recept på det! Alltså ska jag testa och se om jag är hälften så duktig som moster. Det var jag då rakt inte alls. Det blev kokos toppar men det blev inte så där bulliga och fina som moster gör dom. Men jag smackar dit med lite choklad och in i kylen med dom så blir dom säkert ÄTBARA i alla fall. (Det blir allt med lite choklad på... eller det mesta)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0