Nationalsången

Varför skulle vi inte få sjunga nationalsången på skolavslutningar och nationaldagen???? Det är helt absurt att vissa skolor har förbjudit att sjunga nationalsången på skolavslutningen?? För att den kan upplevas rasistiskt! Det är för gud skull Sveriges nationalsång och vi befinner oss i landet Sverige! Nu är det så här tycker jag... att alla flyktingar som kommer till Sverige får helt enkelt ta seden dit dom kommer. Åker vi till Afghanistan så åker genast en slöja på ..för annars är vi ouppfostrade...lika för alla tycker jag.
Kommer du som flykting och vill stanna här i Sverige så får du allt bra ta och lära dig nationalsången och var stolt över att tillhöra ett land som tagit emot dig med öppna armar! Jag uppmanar alla att sjunga nationalsången mer så skulle den inte "upplevas" som rasistisk utan helt enkelt tas för det den är... EN nationalsång!


Nu på nationaldagen den 6 juni ska vi vifta med flaggor och vara stolta över vårt land och sjunga så högt vi bara kan! Svenska flaggan står för vårt land, vår kultur ..för Sverige helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: carola

är själv förbannad för det, men då blir jag kallad rasist:)

Barnen får ju inte ha sverige tröjor heller när dom fotar sig på skolkortet.

Sätter dom på sig en engelsk fotbolls tröja är det ok men inte svensk.

Ska vi inte få vara stolt över vårt land?

Kram

2011-05-24 @ 12:33:45
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0