Män på taket!

Så härligt det är med tanke på att det kryper omkring massa karlar på mitt tak. Jag hoppas verkligen dom håller sig kvar där. Vill inte ha några blodpölar på min gräsmatta! Vi håller på att byta ut taket som har hållit i typ 50 år nu. Kostar och inte har man roligt för pengarna, men förhoppningsvis så slipper man frysa och vänta på att taket ska ramla av. Har ingen aning om hur länge dom blir här men hamras och bankas gör det från tidiga morgonen. Tur att man jobbar imorgon så slipper man höra eländet!

När Adam skulle sluta med blöja på natten så gjorde vi en teckning med löv på. Jag hade köpt insekts klistermärken till teckningen. För varje dag som sängen var torr hos Adam så fick han sätta upp en insekt på teckningen. När han hade 10 st så fick han en överraskning. Denna överraskning kom i form av bowling i Orsa.
Så nu har jag kommit till den punkt i vår tillvaro då jag tycker att det är dags för Adam att somna själv. Vi har alltid legat kvar hos honom tills han har somnat men nu så tycker jag att det är på tiden att han lär sig somna själv. Så nu har jag och Adam knåpat ihop en ny tavla. Vi har gjort en racerbana tillsammans. För varje dag som Adam somnar själv i sitt rum på kvällen så får han sätta upp en racerbil (självklart hemmagjord) på sin bilbana. När han har 10 st så blir det..... BOWLING!! Ska bli intressant och se hur det funkar.
image4


Och så Adam och hans funderingar.... jag sa åt honom att om han hade svårt att sova så kan man blunda och försöka fantisera lite. Vi blundade och fantasierade lite tillsammans igår innan sovdags. Det blev en saga om 3 får och en ko som flög flygplan. Adam tittar på mig och säger. : -Mamma det här är ju som film...fast utan popcorn!
Barn är kloka, riktigt kloka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0