Glad midsommar everyhopa!

Jag gillar allt som är typiskt svenkst! Jag gillar sill, grannen nubbesallad, brödet som är nygräddat, räkorna och kräftorna. Till och med någon snaps och en trevlig visa till....... denna midsommar var underbart typiskt svensk!
Grannfamiljen och vi + en sjuk mor trotsade vädrets makter igår och satt ute på balkongen och intog ovanstående meny. Hade jättetrevligt...... ja förutom den förbannade snorungen som körde en fyrhjuling fram och tillbaka hela natten. Antar att föräldrarna fyllnat till.... släppt kontrollen och så vidare men nå ja, jag ska inte gnälla för i så fall borde jag sitta och skriva insändare nu och inte blogga. Jag och mannen snickrade hur som helst upp en midsommarstång med. Blev ganska nöjd med resultatet! Vem behöver Rot- Skans???
snygg stång... mindre snyggt väder..
Midsommaraftonen kom och gick. Idag tog jag min son och granntant med barn och åkte till Orsa Camping för att låta ungarna snurra runt i några karuseller. Ungarna var nöjda och när vi mammor kom på ideén att strunta i våra hungriga män så blev allt underbart. Vi åkte till China House i Mora och lyxade på en två rätters middag med barnen. Jag menar.... och det menade granntanten säkert med... att våra män hade sitt roliga i går. Mysig dag!!


Och det bästa med denna midsommar är att..... det är 4 arbetspass kvar... sen är det semester!!!!!
P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0