Nu är det värme och jobb som gäller

Nu har det varit en lucka i skrivandet igen men det är fullt upp nu när snön tinat bort. Vi har spenderat helgerna ute i slogboden och myst och dagarna har varit fyllda med trädgårdsarbete. Löv har krattats och övriga saker .... sånt där tråkigt nödvändigt måste. Och så drygas dagarna ut med att jobba lite också.

Det är konstigt det där med våren. Hur man håller på och fejar och grejar för att få så fint... men så fort hösten kommer så får allt bara ligga och förfalla. När våren kommer igen så får man ta tag i allt som gömts i snö....
Har lite jobb framöver på min gård. Vi ska måla om balkongen och olja in golvet och så skulle vi ha hittat några dynor till möblerna. Gjorde faktiskt ett försök i måndags på Jysk i Mora. Men dom har världens minst service inriktade personal så det slutar med att jag högt säger åt alla och ingen i butiken att här tänker då inte jag köpa några dynor utan gör det på ett bättre ställe. Hade hittat jättefina dynor men jag vägrar in på jysk igen så ......

Just nu lyssnar jag på och är helt förtrollad av Johnny Cash!!! Vilken man det var.....
Älskar filmen med Joaquim Phoinex och för dom av er som aldrig lyssnat på Cash......
Ladda hem.. I walk the line, A boy namned Sue, Ring of fire, That ragged old flad, Cry,cry,cry, Daddy sang bass, Man in black...........
Vilken musik.....

image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0