Föräldra ansvar

Fast jag måste säga att jag kan bli rätt så trött på föräldrar med tanke på mitt förra inlägg....
Du har som förälder för sjutton ett ansvar att leva upp till. Det går inte bara att yngla av sig och låta alla andra uppfostra dina barn....

Bara någon månad efter skolstarten kommer Adam hem och kan inte somna på kvällen för att han är så rädd för en kill i trean.... Adam var med och spelade innebandy på fritids i början men nu är han inte det längre och jag tror för att det är alldeles för tuffa barn med... fast det skulle han aldrig erkänna. Men i alla fall då... när Adam kom hem och var rädd så kände jag att : fan ska det redan börja... dom är ju så små och söta än.... hur kan det börja så tidigt.

Och det värsta är att det är barnen som får ta smällarna fast det egentligen inte är deras fel, dom vet ju inte av något annat....

Om ingen förälder tolererade mobbing, svordomar, slagsmål och respekt löshet skulle inte det vara bättre för våra barn att växa upp då```???? JT ex  jag bannlyser svordomar och vill inte att Adam svär.... men vad spelar det för roll när alla andra ungar svär... då gör ju Adam det också.

Nä... leker man mer pissgrejerna så får man snällt ta sitt pris och uppfostra det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0