Hur förklarar man....

Adam min lilla filur har ju alltid dom knepigaste frågorn på lut och hans nyfikenhet blir aldrig riktigt stillad. Frågestunderna brukar så småningom sluta med att jag säger att jag inte vill prata mer om saken..... och det är ju inte frustrerande för en 6 åring att höra??? inte alls.... kan jag tro.

I alla fall så är det en kille i Adams klass som kanske inte riktigt har så mycket begränsningar.... den pojken är väldigt frispråkig om ni förstår vad jag menar och Adam var lite förvirrad en dag när han kom hem från skolan....

Adam: Idag sa V det där ordet igen mamma när vi skulle gå till matan.
Mamma: vilket ord.....öh.. jahaja...
Adam: ja men du vet.......och sen viskar Adam:   Knulla
             och då sa jag bara att han skulle sluta säga så där och då frågade V sluta med vad?
och jag får ju inte säga det ordet så jag sa bara han skulle sluta
Mamma; jahaja.....hmm... bra att du inte sa ordet Adam, Du förstår........
                 Alltså V säger så bara för att han tror att han är häftig och att ni ska tycka att han är kul.
Adam: Men mamma, det är inge roligt med det där
Mamma: nej just det Adam, duktig du är..... förresten vet du vad det där ordet betyder?

och det är här som jag ångrar mig i samma sekund som jag har sagt det.....

Adam: Nej, jag får ju inte ens säga ordet mamma.
Mamma: Nej, just det och jag tror inte att V vet vad ordet betyder och om man inte vet det så ska man inte säga det!!
Adam: men mamma, han vet vad det betyder'

nu ångrar jag mig på allavar......

Mamma: Jasså.....
Adam: Ja V säger att det är när man stoppar snoppen i mun på nån
Mamma: .....GULP.....öhhhhh......Det är fel och det ska du veta att du får aldrig säga det där ordet och du kan hälsa V att han vet inte ens vad det där ordet betyder så det är inte någon mening att han säger det.
Adam: Men mamma, vad betyder det då??

FAN......shit...tänk snabbt. du är ju morsa, du måste ta er ut smärtfritt

Mamma: Ja, alltså det betyder inte riktigt det och det där är inget som du ska veta vad det är förrän du blir äldre serru.... pappa och mamma ska förklara allt en dag men just nu är du för liten och ska bara bry dig om fotboll och tv spel och annat skoj......


Vem sa att det skulle vara lättare när dom blir äldrre`???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0