Vår i luften

I Luften är det vår nu..... det är vår i luften. I mina luftvägar är det bara förkylning.... fortfarande! Men ute börjar det bli vår och det är så härligt. Senaste veckan så har jag fått lust att göra en massa saker. Jag kan inte säg om det beror på våren eller för att jag är trött på att vara sjuk och stillasittande men det spritter och spratter och jag vill inte sitta still. Efter jag har sovit i morgon så måste jag börja röja inomhus så jag kan ha besök utan att skämmas i helgen och sen vill jag börja med utsidan också....nu när snön äntligen försvinner.'

Maggan kommer ju i helgen och stannar över ända till på måndag. Skit bra!!! Det är mycket som händer i helgen....

På fredag ska vi fira vår Lilla Ärtan som fyller år och sen kommer Maggan ända från norr senare på kvällen. På lördag ska vi åka till lekcompaniet och Carina och Maggan ska ansiktsmåla barn som vill och har pengar.... eller föräldrar som har pengar...och då ska vi ta med Adam och låta honom bara lockbete....lockbete kan vi kalla det... han ska väl få någon tuff målning av Maggan och sen hoppas vi att det är fler barn som vill det så Maggan kanske i alla fall åtminstonde får tillbaka bensinpengarna....


ALLA....och då menar jag dom flesta i älvdalen... Ska spendera lördagkvällen och söndagkvällen på ishallen då det är Larz- Kristerz yra hela helgen. Jag är nog den enda i Älvdalen som inte har biljett och som inte tycker att det är så noga heller. Förstå mig rätt, killarna är sköna men jag är inte så lockad av dansbands musik och ... allvarligt... en hel kväll?? nä.... inte jag inte. Däremot så tänkte jag att det skulle vara fint väder så vi kunde ta och grilla lite med Maggan kanske.
Och kanske bjuda Maggan på en sån där konstig öl som hon gillar... kommer inte ihåg vad dom heter nu...

Allt detta sker ju under förutsättning att min förkylning tänker ge med sig.... jag räknar iskallt med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0