Adventskalender

Har glömt att berätta om årets adventskalender... eller adventskalendrar kanske jag ska säga...
Adams paket kalender rymmer lite choklad och några bilar och sen en förpackning Lego som jag fördelat på en massa små paket. Det är faktiskt ett smart tips för att slippa köpa in 24 små struntsaker. Fördela upp en större leksak, till ex, LEGO i flera små paket och avsluta med att slå in beskrivningen till lego i sista paketet. Då har dom lite att pyssla med på julafton i väntan på tomten....

Men min vän Jonna har fått en hemma gjord Adventskalender också... Jonna är inte så julig av sig och jag tyckte att hon behövde lite julkänsla så jag fixade en kalender till henne med. Den gjorde jag av tändsticksaskar som jag dekorerade och trädde upp på band som en girlang. I varje ask får hon varje dag en choklad bit och en ledtråd till vad hennes riktiga Julklapp är. Jag vet ju inte riktigt om det har blivit nån mer julkänsla på Jonna..... men frustrerad har jag lyckats få henne. Hon hatar att vara nyfiken och samtidigt kan hon inte låta bli så ni kan förstå att 24 dagar med ledtrådar får henne nog att grubbla en och två gånger....

Jag bara lyssnar på henne och skrattar... det är helt underbart roligt!!!!
Men nu Jonna, är det bara hälften kvar.....


Kommentarer
Postat av: Stina

vad du är dryg Anna =) undra vad man skulle hitta på till dig.. så vi fick skratta lite oxå, ska nog smida nån plan med jonna tror jag =)

2009-12-12 @ 18:56:18
Postat av: Jonna

Heja Stina! Det är klart vi ska hitta på nått till Anna =)

2009-12-13 @ 23:50:17
Postat av: Jonna

Fast jag måste erkänna Anna att det är lite roligt att klura oxå =)

2009-12-13 @ 23:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0