Lucia närmar sig...

Imorgon är det redan Lucia dags. Det innebär att det är bara 12 dagar kvar idag till julafton... ljuvligt!!!
Hos oss innebär Lucia dagen att julgranen ska kläs. Det är vår tradition att klä den då så man hinner njuta av den lite innan själva julafton. Men hemma hos mamma så klär vi den inte förrän kvällen innan julafton och så lägger vi dit de paket som får plats runt granen.... det är långt ifrån alla. Vi köper löjligt mycket julklappar men är det jul så är det!!!



Min julgran är nog ganska traditionell kan man säga. Jag slänger upp allt jag har, alla former, alla färger. Nu på senare år har det tillkommit julgrans grejer som Adam gjort och det hänger jag gladeligen upp i granen...
Den blir överpyntad varje år men det är min gran och min stil... ....

Dagarna fram till jul kommer att spenderas på jobbet nu och jag ska göra mitt bästa att sprida lite julglädje.
Ikväll ska vi åka till Kungshaga i Orsa och äta julbord allihopa. Det ska bli roligt och gott och mysigt. Synd att inte Stina kände att hon kunde följa men.... om det finns ris a la malta där Stina, så tar jag hem lite till dig!!


Kommentarer
Postat av: Stina

Nä Stina har precis landat för en liten paus i soffan.. efter paketinslagning.. o fy fara o va trött man blir av det.. =) o TRÅKIGT är det.. blähh..

2009-12-12 @ 18:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0