En första utmaning

Fått en utmaning av Maggan


1. Den värsta läsupplevelse du haft? 
 Det var TRASDOCKAN av ... va fan heter han igen... men åhh..just ja.. Dean Koontz. Den var fruktansvärd. Och jag läser ju gärna sådana böcker men huva. Egentligen en dålig handling men jag vill aldrig mer se en docka i hela mitt liv och när Adam fick en film av mormor med "trasdockorna" så fick jag frispel. .. ni vet dom där tecknade.. l"ite trasiga och knasiga är vårt trasdocksgäng".... nynna

2. Vilken bok har påverkat dig mest hittills?
    Jahaha....det finns nog ingen direkt boktitel jag kan komma med men alla böcker som bygger på olika teorier har börjat intressera mig mer och mer just nu. Teorierna behöver ju inte vara sanna men det är lite häftigt att liksom leka med tanken... böcker som Da Vinci koden, Änglar och demoner, den siste tempelriddaren och så vidare

3. Har du läst någon bok som du blivit riktigt skrämd av?
    Ja förutom svaret på fråga 1 så måste det bli "Signalen" av Stephen King. Den var ruggig. När jag läser en bra bok så ser jag ofta framför mig hur den skulle bli som film. Och jag tror inte att jag törs se den filmen....

4. Vad använder du som bokmärke?
   Har faktiskt inte bokmärken. Jag lägger boken upp och ner där jag slutar läsa. gör jag inte det så brukar det bli en klassiker. Viker ett hörn av sidan.... så länge det är min egen bok.

5. När brukar du läsa?
   -Jag läser oftast på kvällen innan jag ska sova.Men är boken riktigt bra så läser jag så fort jag får en chans... vilket inte blir alltför ofta när man har en busig unge hemma... jag tror det är därför tv spelen uppfanns.. så mammorna får läsa lite.

6. Vad var den första bok du läste?
    De första böckerna jag minns var väl KITTY böckerna tror jag. Läste mycket fantasy sen i skolåldern men kom av det och klarar inte av en fantasy bok idag.....

7. Vad är bättre, pocket eller inbundet? 
    POCKET! Det är billigare och lättare att ta med sig och man behöver inte störa sig på omslaget och så kan man vika boken lite hur man vill. Fast i bokhyllan är det väl snyggare med inbundet....
 
8. Vilken bok läser du nu?
"Nattfjäril" av MJ Rose. En erotisk thriller med en sexterapeut som huvudrollsinnehavare. Otroligt spännande

9. Och vilken sida är du på?
Nyss börjat. Är på sid 87

10. Brukar du lämna "kännetecken" i dina böcker? (klottrar i dom, spiller mat/dryck på dom & andra barbariska åtgärder?) 
nääääääääää............. jag kan inte hålla på att äta och dricka när jag läser och skriver i boken gör jag sällan.. inte ens namnet om jag skulle låna ut den. Som sagt var.... pocket är billigt.

 11. Påverkar titeln/omslaget dig om du överväger att läsa en bok?
         Titeln eller omslaget brukar vara struntsamma. Det är texten på baksidan eller möjligtvis förord som får mig att köpa en bok.....

13. Brukar du bläddra fram till sista sidorna för att få reda på slutet?
     Aldrig... då är det väl ingen mening att läsa??

14. Finns det någon bok du läst flera gånger?
       Nej, jag har nog bara läst mina böcker en gång... men om jag skulle läsa om någon/några böcker så skulle det bli böckerna om FREJA av Johanne Hildebrandt....otroligt bra skit..

15. Har du råkat ut för någon olycka som böcker varit orsaken till?
   Nej... jag tror inte det. Förutom att jag läst halva natten bara för att jag inte kunnat sluta och det har resulterat i att jag är helt dö dagen efter....

16. Brukar du sälja/ge bort dina böcker eller klänger du dig maniskt fast vid dem, även om det är någon bok du inte gillar? 
   Jag har nog inte någon maniskt uppträdande när det gäller mina böcker. Lånar gärna ut dom men vill gärna ha tillbaka dom sen...

17. Tar du med dig boken du läser på toa?
   Det där har jag aldrig förstått...... läsa på toa???

18. Just det, läser du i badrummet?
        Som sagt..... läsa på toa???

19. Har du något boksystem? Skriver du upp vad du läser/ska läsa/ska köpa/köpt för böcker? Skriver du kanske till och med läsdagbok?
 Nej, jag köper böcker högvis. Sen ligger dom i mitt skåp eller som just nu i en stor papperskasse och väntar på att bli upp plockad. Sen fraktas böckerna över på min sambo eftersom mitt sängbord är fullt...med böcker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0