otur eller inte...

så mycket hade jag för min teori om fredagen den 13 är en oturs dag eller inte för mig... Jag skulle gå ut och hämta posten och kommer ut på infarten, förbi susar en dam med en liten sketen vit mops.... Hunden gör ett utfall på mig och innan kärringen fått stopp på sin hund så hade jag fått hoppa bakåt ett ex antal metrar.... en liten parantes måste göras om hundägare: """"" Ni hundägare får gärna ha era hundar lösa om ni vill så länge, och observera detta, ni HAR KONTROLL över hunden"""""" Jag är inte hundrädd men hunden kanske är rädd och då kan de hända att det blir ett bett. Jag har själv varit hundägare och hade min hund lös i stort sett jämt men skillnaden är att min hund satte sig på stället så fort jag höjde rösten.... nog om det... en av värjd hund attack var det i allafall. Och sen när jag skulle göra i ordning min fina familje tavla som jag gjort till Jonny på alla hjärtans dag så sprack glaset på ramen..... tur att det inte var en spegel tänkte jag...... och inte var det någon vinst på trisslotten jag köpte heller... nu vilar mitt sista hopp till lottot i morgon!

bäst att bädda ner sig och glömma den här dagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0