Team Stefan

Team Stefan- Körslaget har gjort det igen!!!
Nu är dom i final och Älvdalen lyser upp med sina nya stjärnor.
Snacka om att älvdalingarna ser efter sina egna.
Ikväll slogs det röstningsrekord... jag är inte förvånad.
GRATTIS!!





Nu till nåt annat....

Jag börjar mer och mer grubbla över den här svin influensan...
Innan helgen bestämde jag mig. Hela familjen ska vaccineras. Jag tror att det kommer att kännas bättre när man vet att man gjort vad man kunnat för att hålla sig frisk. Ringde till distrikts sköterskan och fick tid för mig och sambo nästa vecka. Vi tillhör riskgruppen så ingen behöver komma och säga att jag tränger mig före. När jag pratade med sköterskan så sa hon att skolbarnen skall börja vaccineras i slutet på november.... och nu har jag skälet till mitt grubbel....

Varför vaccineras de gamla, och då menar jag väldigt mycket äldre, före barnen????
Det är ju sagt att denna influensa drabbar de yngre och att de över femtio typ inte är lika hårt utsatta som yngre generationer...varför får dom vaccin före barnen???
Det låter ju helt orimligt....
Jag får min spruta på torsdag men min son får vänta minst en vecka till innan han får nån. Jag tycker att det är väldigt ologiskt. ÄR jag ensam om denna tanke??
Det tar ändå ett par veckor innan man byggt upp ett bra försvar av sprutan och alla under 13 måste ta ännu en spruta... då hamnar vi i jultid och då är det sagt att flunsan ska vara som värst!!!?

Nä... jag får inte i hop det alls....
barnen är viktigast tycker jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0