I like--

Jag gillar hösten och vintern. Tycker att det är mysigt och småfrysa lite så man har en anledning att riktigt gosa ner sig med filtar och tröjor och strumpor... eller tjocksocka som vi säger där hemma! Det enda jag inte riktigt gillar lika mycket är mörkret. Jag är så otroligt fjantigt livrädd för mörker. Det är så trist...
Det är nog det enda vettiga med sommaren egentligen... att det är ljust alltså...

Men en brasa blir inte mysig i dagsljus och inte är det nå vidare vackert med ett tänt ljus mitt i sommaren heller så lite mörker får det nog lov att vara..

Idag har jag plockat bort sommaren från trädgård och balkong. Min vackra krokodil som inte en enda småfågel alls är rädd för har fått flytta in. Ekorrarna i slogboden har gått i ide och min tjocka groda och söta sköldpadda har tagit plats närmare stugvärmen. Fontänerna är tömda, rengjorda och bortplockade, alla växter slängda, halva sandlådan från fritids som sonen tar med hem i skorna är bort sopade från bron och ....mina varma tossor är framme...

Adventskalendern böjrar för övrigt se klar ut....

och mina virkprojekt... få se nu... en grytlapp. En halv färdig mössa...

virk projekt som är klara i fantasin: Ett antal mössor, en hello kitty, en nyckelring, en pokemon....

TJUGO FYRA timmar på ett dygn är för lite!!!


Kommentarer
Postat av: Srina

EXAKT.. Det skulle va 48 timmar..

2009-10-05 @ 09:10:11
Postat av: Pilla

JAG VILL OXÅ KUNNA VIRKA!! LÄR MIG!!

2009-10-05 @ 09:43:30
Postat av: Anna

Pilla då... inte tror du väl att du ska få lära dig det så du kan klå mig i det pysslet också. Sitt du hemma i norrland nu och sy dina Tilda dockor..

2009-10-05 @ 11:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0