Helgen med M

Jodå så kom fin besöket från Norrland på fredag kväll och den spenderades i det lugna.....
På lördag åkte vi till Höstmarknaden i Hemus. Tack vare min väl fungerande Gps så hamnade vi först i Läde och det var ju lite fel. När vi sen kommer till marknaden så upptäcker vi att det var inte så vidare svårt att hitta dit alls... roligt att man jämt ska vara så osäker....
Det fanns väldigt fina saker där men jag handlade väl inte så våldsamt mycket som jag kände att jag hade råd med. Köpa ett armeringsjärn med en prisma på, att ha ståendes i trädgården passar andra, inte mig. Men kaffe bröd köpte jag minsann. En jätte smarrig chokladkaka med hallon och pistage nötter.....MUMS!

Sen åkte vi till Mora och gjorde lite affärer. Dollarstore och Ica Maxi och sen var vi nöjda med den dagen. Åt Sushi.... det är ju helt underbart gott..



smarrig chokladkaka....


På Söndagen så började vi morgonen med lite pyssel... satt ihop lite 3D pussel med sonen.
  

Sen åkte vi ut i skogen för att se om vi kunde hitta lite kantareller. Har man en svamp expert med sig så hittar man det mesta. Men det var bara svamp experten som vågade smaka sin egen svamp....va hette det..taggskivling??


Adam hittade en rolig gran....





Hade ju inte så mycket svamp så vi rensade det som var, la på plåt och torkade i ugnen. Snabbt och enkelt.
Så nu har jag en liten burk som jag kan knapra ur.... jag är ju den enda som äter kantarell i vår familj...
Himmelskt gott.

Söndag kväll blev det fika, babbel, lite pyssel och film. Väldigt avslappnat besök och jätte härligt att bara ta det lugnt. Tack Maggs för trevlig helg och lite svamp i mitt skåp!!!!


Kommentarer
Postat av: Stina

Ja den kakan var god... =)

2009-09-28 @ 13:26:27
Postat av: Jonna

mmm.. verkligen god =)

2009-09-29 @ 09:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0