En liten lucka

Jag fick visst en liten lucka här inna jag ska jobba idag. Så jag slänger väl in ett inlägg tänkte jag.

Påsken började ju med att skärtorsdagen även var första april. Dom som känner mig vet att det är som julafton för lilla Anna. Men på morgonen när telefonen ringde så tidigt hade inte Anna en enda tanke på det. Och det resulterar så klart i att Jonna lyckas grundlura mig. Hon ringer och frågar om jag kan börja jobba tidigare idag för att Annica är sjuk... ja... svarar jag lite förvirrad... jag ska bara klä mig först och så... och börjar fundera över hur den här dagen blir. Då KVITTRAR Jonna tillbaka: April April!!!!   ...... ..... FAN.... .....

Sen kontrar skit hönan med att säga att hon väntat hela natten på detta så då tyckte jag väl att hon ändå förtjänat att få lura mig!! Bra gjort Jonna, vi ses när jag slutar tjura! hahahaha...

Så när jag nu kommit på att det faktiskt är första april så springer jag ner och skyndar mig att ställa fram klockan medan sambon är på toa. När han kommer ut därifrån så påpekar jag att han är nog försenad. Men han hade hört telefon samtalet och gick inte på den nöten. Så dagen fortsätter med att jag kämpar för att lura alla andra. Det känns liksom värre när man börjar dagen med att bli lurad själv. Jag lurar alla jag ser... eller försöker i alla fall!
Några fixade jag.. några inte... en del hade t om suttit och väntat på att jag skulle ringa.
Men jag klarade i alla fall av att lura chefen i år igen!! Det är RESPEKT u all...

Ja, resten av påsken då??
Jo, långfredagen var inte alls lång. Den försvann så fort
Lördagen likaså och nu är det som sagt var strax dags för jobb igen.


Jag har även hittat ett påskägg till mig själv men det är lite dyrt...... men jag vill ju ha en sån...


bilden lånad från www.robertsradio.se

Och då passar det väl bra att nämna att jag inte fått något påskägg än!!!


Kommentarer
Postat av: Stina

men varför vill alla ha en sån?? den är ju ful som stryk =)

2010-04-04 @ 11:53:07
Postat av: Jonna

Då är det bara för dig att hoppas på ett stort påskägg i år då =)

2010-04-04 @ 21:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0