Måndag måndag

Jahaja, så var det måndag igen då. En ny arbetsvecka ligger framför mig men det är väl lugnt.
Jag är så glad att jag köpte mig en ordentlig kalender till mig själv. Vi får ju visseligen en gratis i julklapp från vår generösa arbetsgivare varje år men jag vill inte använda den.... vägrar.... så jag har beställt mig en egen från personligalmanacka.se Där kan man designa sin egen almanacka så man får den som man vill ha den. Jätte kul present ide´också.

så här ser min ut....

Den har börjat få lite pennstreck här och var och det är mycket som är i rullning just nu såklart.
Födelesedagar som ska planeras och överrasknings resor som ska bokas in och sånt...
Men just nu så planerar jag inte så långt i förväg. Det som händer närmast är fest på lördag.
Linda tar sitt pick och pack och flyttar söderöver till sin kärlek och vi ska väl ha en sista fest med henne och så...
det ska bli kul att få röra sig lite utom familje kretsen en kväll. Jag har på senaste tiden bara befunnit mig hemma eller på jobbet. Har själv känt hur tråkig jag måste vara. Så på lördag ska jag ge igen för allt tråkigt. Jag ska dansa och skratta och kramas hela natten!!!!


Jag köpte boken "den sista föreläsningen" av Randy Pausch. Kanske kommer ihåg att jag nämnde honom i ett tidigare inlägg. Han som fick cancer och skulle dö och gav en sista föreläsning till sina elever om att följa sina barndomsdrömmar och hur man förverkligar dom. Jag har nästan läst ut boken nu och alla hans kloka ord träffar mitt i hjärtat. Och man ligger och funderar över vad som egentligen är viktigt... och sen kommer man på sig själv att vara irriterad för att tvättkorgen fortfarande står ute i hallen och inte har flyttat sig...

Vad är det egentligen som är viktigt i livet??
Vad kan jag göra för att glädja nån annan?
Vem är viktig för mig?
Vad gör jag av min tid på jorden?
Vilken förebild är jag för mitt barn?

Och då helt plötsligt så ligger man där i mörkret och hela huset sover och man kommer på att det här är helt fel bok att läsa INNAN man ska sova... jag blev inte trött .... började bara grubbla. Fast bara på positiva saker.

Men nu väntar en ny arbetsdag och jag ska hinna med lite annat innan det är dags att stänga in sig på jobbet.
Hoppas alla får en bra dag och försök komma ihåg:
Du lägger själv schemat för ditt liv.... även fast man måste på jobbet!!

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad är viktigt i livet? Pengar, utan pengar ingen mat, inget liv.

Vad kan du göra för att glädja nån annan? Ge Stina lite pengar, då blir hon glad =)

Vem är viktig för dig? Adam, därför borde Anna sluta röka så han får ha sin mamma frisk =)

Vad gör du av din tid på jorden? Pysslar o äter godis =)

Vilken förebild är du för ditt barn?? Nja, den tror jag du får fundera på själv =)



Grubbla inte för mycket nu.. Bye bye

2010-01-25 @ 21:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0