Var kommer alla saker ifrån??

Haft lite städ och röjning på övervåningen idag... alltså var kommer allt skit ifrån??
Strumpor till förbannelse och inte ett enda par som passar. Lego bitar i varje hörn av hela huset och värst av allt.... allt jäkla damm!!! Vem var det som hittade på något så dumt.... det ligger som ett tunt lager på allt och jag blir så förtvivlat less på det... men nu är övervåningen fri från det... några timmar i alla fall.

Nån klok människa har sagt: Att städa efter barn är som att skotta innan det slutat snöa.

Det stämmer verkligen idag. Jag hinner bara få undan på övervåningen och när jag kommer ner och ska sätta igång lite kaffe och pusta ut så får jag börja med att sick sacka nerför trappan för där ligger lego och bilar och robotar och tuggummipapper. Jag kan följa spåret efter sonen. Det är som sagan med Hans och Greta, fast Adam använder sig av leksaker. Spåret av lego och monsterfigurer leder in i vardagsrummet och där är det liksom trafikstockning eller nåt liknande. Bilar i miljoner står uppradade på led och brevid står ett X antal lego gubbar och tittar på..... Jag smiter upp på övervåningen igen med en kaffe kopp och bra musik i hörlurarna och surfar lite vid mitt nystädade databord....Så här sitter jag nu och njuter medan Adam krockar med bilar och krigar med legogubbar därnere. Pappa kommer nog hem snart och då får han ta tag i röran. Jag är ju bara kvinna... jag har så svaga nerver.... hahaha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0