obegripligt

Jag sitter här och tankar över låtar och har en stund på mig att slö surfa. Jag brukar kika runt lite på bloggar på blogg.se topplista och jag måste bara skriva ett inlägg om det.

Det är så tragiskt att se dessa bloggerskors sidor. ...
Majoriteten av bloggarna är alla med rosa bakgrunder och översminkade småtjejer som lägger ut väldigt avklädda bilder på sig själva med kommentaren att det ser sexigt ut. Alla har blont hår med massa hårförlängningar och långa lös ögonfransar. Plutmunnar på foton och "dagens outfit". inlägg med kollage över kläder som är inne och skor till förbannelse. Och jag kan inte låta bli att tycka att det är så YTLIGT!

Det finns en känd bloggerska som kallar sig för Kissie, de flesta vet vem jag menar. Alltså, hon är bara inte sann. Jag trodde inte att man kunda vara så utan självinsikt och självförtroende men hon är ju ett gott exempel. Men det värsta är att småflickorna ser upp till henne och apar efter. Och när större andelen av alla fjortisar på bloggarna ser ut som Kissie, klär sig som Kissie, pratar och gör bort sig som Kissie.... det är då det roliga händer.
När alla "look alikes" äntligen är som Kissie så rackar dom ner på henne, dömer ut henne och så är pajkastandet igång.... det är så obota korkat så jag hittar inte ens ord. Men jag fick lov att skriva av mig lite för man blir lite nervös när livet är så upptaget av korkade ytliga saker för en tonåring idag.
Jag förstår verkligen inte hur det kunde bli så här...
Det är bara att ni ser er om lite nästa gång ni är ute och vistas bland folk. Nog är det väl så att man ser väldigt många som försöker se likadana ut??

Vad hände egentligen med att vara unik? Törs inte folk sticka ut lite längre??


På min blogg hittar ni knappast några dagens outfit eller Hissa/Dissa listor. Inte kommer ni att få se mina tuttar heller. Och att trycka in silikon och limma fast saker i ansiktet för att få vackra ögonfransar händer bara inte.
Har man gott om självförtroende och lite självdistans så behöver man knappast fejkade saker i sitt liv.
Det känns bättre att ha äkta saker i sitt liv.

Vad tycker du???

Kommentarer
Postat av: jonna

tänk om alla vore lika kloka och visa som du =)

2010-06-09 @ 15:58:08
Postat av: Rasmussina

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2011-02-23 @ 08:23:38
URL: http://rasmussina.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0