Pollen`???

Jag börjar fundera på om jag faktiskt har pollenallergi??
Alltså förra vår /försommaren så fick jag en sån envis förkylning som inte gav sig i första taget.
Min chef undrade redan då om det inte var så att jag var pollenallergisk. Nej, tok sa jag... jag är bara förkyld och jag känner inte efter så noga....
Men nu har förkylningen kommit lagom till sonen själv har böjrat med pollen medecin och jag kan inte riktigt blunda för sambandet. Jag gick så klart in på nätet och sökte på symptom...


Rinit påminner ibland om symtomen vid en förkylning och beror på en inflammation i nässlemhinnan. Inflammationen vaknar när ditt immunförsvar reagerar på pollen du är allergisk mot. Det kittlar i näsan och du nyser. Näsan börjar rinna, du får vattnig snuva och efter en stund blir du täppt. Du kanske till och med blir lite trött och hängig. Det beror på att det är kämpigt för kroppen när man nyser och är täppt i näsan. Några upplever att de får klåda i munnen och halsen.

Alla sidor sa likadant... så nu sitter jag här och funderar på om jag ska ge mig på pollen medecinen och se om det blir någon skillnad....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0