I Sveg...

I Sveg finns det ett jättehäftig konditori.
Det heter "conditoriet" till och med tror jag och ligger mitt i byn(?)
När man kommer in så känns det som ett gammaldags fik inrett i lite 50- 60 tal. Och när man går fram till disken så får man syn på de största chokladbollar jag nånsin sett...


Och om man inte vill fika på nedreplan i 50 tals anda så kan man gå en trapp upp och där finns det olika rum med filmtema som man kan sitta och fika i..... jag är hel såld på detta fik och skulle kunna åka till Sveg varje dag bara för att...

Detta är skräckfilms rummet!!!




Jason stod bakom dörren till skräckfilmsrummet och lurade....



himla mysigt bord för en kopp kaffe va.....


Freddy Kreuger was here.....

Det fanns fler rum men det var ju självklart det här som jag gillade mest..
Det fanns ett maffia rum där man kunde sitta vid ett biljard bord och fika..


och så var det samtidigt en liten miniutställning i filmtema.
Darth Vaders mask från Star Wars filmerna bland annat...gissa om Adam var lycklig?
Och så The Mask:s mask från filmen "The Mask"


Det är verkligen värt ett besök så om ni råkar åka förbi Sveg så måste ni passa på att gå in där och
äta en gigantisk chokladboll och titta runt i alla rummen.....

Kommentarer
Postat av: BertaStina

ja där åker man ju förbi titt som oftast =)

2011-05-01 @ 22:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0