Ny serie

Nu har jag fastnat igen och denna gång är det tv-serien "game of thrones" som är en HBO serie baserad på böckerna "the song of ice and fire" av George R.R Martin. Jag såg först reklam för serien i min filmtidning som jag får en gång i månaden. Blev lite nyfiken och funderade på om jag skulle ta och kolla upp serien lite mer men sen föll väl det ur skallen. Jag hade även fastnat för serien "Spartacus" och höll på att avverka den serien så jag tänkte inte mer på någon ny serie...
Men så en kväll så visades första avsnittet av första säsongen på SVT och jag fastnade direkt!!
Ni som känner mig kanske vet att jag varit inne på HBO serien förr (läs True blood) så nu är jag helsåld på denna serie. När jag följde True blood (eller det gör jag väl fortfarande) så läste jag även böckerna. Så jag tänkte att jag skulle kika rätt på böckerna till denna serie med....hittade dom direkt till pocket pris! Perfekt!
När jag läste True blood böckerna så fanns bara 5 översatta till svenska (det finns 12?) så resten fick jag läsa på engelska. Då är man rätt så glad att man hängde med hyfsat bra på engelska lektionerna! Denna serie var inte så mycket bättre. 3 första böckerna finns på svenska och jag vet att det är minst 5 böcker...
Men det är ändå väldigt lovande då första boken är på 730 sidor!!! Nu har jag nåt nytt att läsa ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0